Державні закупівлі
Шановні Партнери!
Президент України підписав Закон «Про публічні закупівлі» № 922-VІІІ від 25 грудня 2015 року.
Цей Закон має забезпечити ефективне та прозоре здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері та розвиток добросовісної конкуренції.
Законом передбачається запровадження електронної системи закупівель для товарів та послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, і для робіт – дорівнює або перевищує 1,5 млн. грн.
Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм братимуть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Впровадження системи електронних закупівель передбачено протягом 2016 року і здійснюватиметься у два етапи. З 1 квітня електронну систему використовуватимуть центральні органи виконавчої влади та замовники, що здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, а з 1 серпня до системи приєднається решта замовників.
Відповідно до цього з 01.08.2016 року державне підприємство "Калуське лісове господарство" запроваджує систему електронних державних закупівель. Усі закувлі лісгосп планує здійснювати лише у вигляді електронних закупівель.
Підприємство через авторизований електронний майданчик оприлюднюватиме на відповідному веб-порталі інформацію про закупівлю. Закупівлі здійснюватимуться шляхом застосування однієї з таких процедур:
- відкриті торги;
- конкурентний діалог;
- переговорна процедура закупівлі.
Відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій.
Електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін або приведених цін з урахуванням показників інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною в методиці оцінки, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу.
Для проведення електронного аукціону ціни/приведені ціни всіх пропозицій розташовуються в електронній системі закупівель у порядку від найвищої до найнижчої без зазначення найменувань учасників. Стартовою ціною визначається найвища ціна/приведена ціна. Перед початком кожного наступного етапу аукціону визначається нова стартова ціна за результатами попереднього етапу аукціону.
Конкурентний діалог може бути застосований за таких умов:
- замовник не може визначити необхідні технічні, якісні характеристики (специфікації) робіт або визначити вид послуг, і для прийняття оптимального рішення про закупівлю необхідно провести переговори з учасниками;
- предметом закупівлі є консультаційні, юридичні послуги, розробка інформаційних систем, програмних продуктів, здійснення наукових досліджень, експериментів або розробок, виконання дослідно-конструкторських, будівельних робіт, визначення вимог до виконання яких потребує переговорів.
У разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, застосовується переговорна процедура закупівлі.
Як це працює?
Одна із основних тез реформи – переведення усіх процесів в інтернет-простір. Учасникам тендерних процедур, враховуючи положення нового Закону, не потрібно більше збирати об'ємні пакети документів на кожний окремий тендер та надсилати їх замовнику. Тепер усі ці дії проводяться за допомогою електронного документообігу через інтерфейс електронних майданчиків.
У звязку з цим, просимо Вас зареєструватися на майданчику, щоб приступити до роботи з публічними закупівлями. Учаснику чи замовнику передусім потрібно зареєструватися на одному або декількох електронних майданчиках. На сьогоднішній момент їх налічується 8: Держзакупівлі онлайн, Smart tender, ПриватМаркет, zakupki.com.ua, Newtend, Zakupki.prom.ua, E-tender, Public Bid.
Відрізняються вони переважно набором функцій, тарифними планами та дизайном. Варто окремо відзначити, що дані електронні майданчики є конкурентами на своєму ринку, а отже, зацікавлені в залученні великої кількості клієнтів, у тому числі використовуючи різноманітні маркетингові інструменти. На практиці такий підхід дозволить ще більше популяризувати нову систему публічних закупівель серед бізнесу.
Після реєстрації на електронному майданчику відкривається можливість брати участь або проводити процедури публічних закупівель.
Електронна система закупівель зробить наші операції більш прозорими та відкриє нові можливості для обох сторін.
|